Hoppa över till innehåll

Metro On Stage

2010 mars 23

Registrerade mitt band imorse till tävlingen Metro On Stage. Det är en tävling för dig som skriver, spelar och producerar din egen musik. Det här skall tydligen vara en utveckling av 2008 års Metro Music Challenge.

Tävlingen görs i ett samarbete mellan Metro, Universal, Songbox, Swebus och Apple Premium Reseller.

Du måste vara minst 18 år eller 16 år med målsmans godkännande. Bosatt i Sverige och ha en giltig e-postadress.

Varje deltagare får max skicka in 1 bidrag.

Läs mer ingående om villkoren här: http://www.metroonstage.com/villkor

Senast nu på Lördag den 28 Mars skall bidragen ha registrerats!

Av alla bidrag som skickas in tas 10 stycken finalister ut av en jury bestående:

Jacob Schulze, låtskrivare och producent, Location Songs
Christer Modig, programchef MTG radio
Peo Berghagen, A&R Universal Music
Nicolas Johansson, A&R Universal Music
Anders Korpi, A&R Universal Music Publishing
Peter Lindholm, reporter Metro
Robert Howing, Apple
Ingmari Pagenkemper, Entertainment Manager Berns Salonger
Linda Sundblad, artist
Danny Saucedo, artist
Maskinen, artist

Därefter får läsarna och rösta på sin favorit och dem tillsammans med juryn tar sedan fram en vinnare.

Det som jag inte riktigt förstår är att man redan kan rösta, eller i vilket fall betygsätta låtar.

Om detta har någon betydelse eller ej för uttagningen är lite oklart…

Ni kan själva se hur det ser ut om ni går in och tittar på mitt bands sida: http://www.metroonstage.com/artist/red-boulevard-room

Vad är det då man kan vinna?

Bl a ett artistkontrakt med Universal för en digital singel samt att de har optionsrätt på kommande album.

Vinnaren samt Top 3 ska vara fritt tillgängliga för konserter eller andra produktioner som görs i samband med eller arrangeras av MOS under 2010. MOS har även rätten att publicera vinnarna på sin webbsida samt därifrån ställa artisterna till förfogande för massmedia och sponsorer vid tillkännagivandet av tävlingsresultatet.

Läs mer om priserna här: http://www.metroonstage.com/priser

Är det några av er som ställer upp i år eller vad med under 2008 års Metro Music Challenge får ni väldigt gärna kommentera hur ni upplever tävlingen!

Jag brukar vara rätt skeptisk till tävlingar överlag, för de tenderar att försöka ta in pengar via SMS eller liknande, men i det här fallet verkar det inte vara så.

Tycker bara att tävlingsreglerna är lite luddiga…

/Patrik Strömberg, Musikpimp och arrangör av the BandMeeting

26 kommentarer lämna en →
  1. mars 23, 2010

    Jag håller bitvis med.
    Mitt band Colossus är anmälda och finns på http://www.metroonstage.com/artist/colossus
    Jag upplever att sidan och tävlingen är en aning ihopstressad. Konceptet är inte helt genomarbetat och som du sa, en smula luddiga regler. Men det är ju stora aktörer och saftiga priser så får ge det en chans.
    Plus att även om deras sida bjöd en del tekniskt motstånd så är de rätt snabba och trevliga att ha att göra med i facebookgruppen.

  2. mars 23, 2010

    Ja, tyvärr lär detta leda till ytterligare en flod av spam ”Rösta på mig”, tappade fans och orimliga förhoppningar. Det lockande är såklart att de lite svepande nämner att priset har ett ”värde” av 3,5 miljoner. Ställer jag mig högst tveksam till. Finns ju listat där vad man får.
    Jag hoppas att band och artister ser det för vad det är och istället försöker lägga ner kraft på att pusha sina egna karriärer/ambitioner framåt.

  3. thebandmeeting permalink*
    mars 24, 2010

    Jag har nu fått lite uppdatering om reglerna. Tydligen skall betygsättandet just nu bara vara en sorts ”feedback” till artisterna. Juryn bestämmer oavsett vilka 10 låtar som går vidare. Frågan som ligger öppen är om de tar hänsyn eller påverkas av till antalet som betygsatt ens låt och vilket betyg man fått.

    Det känns mer som ett sätt att driva trafik till deras site, men de gör ju det mer förvirrande när det står på ens sida: antal betyg på antal RÖSTER.
    Metro On Stage gör det inte lätt för sig.

    @Pär
    ”Rösta på mig”-uppmaningar bör man verkligen hålla sig väldigt sparsam med. Problemet för de flesta av oss artister/band är att vi har för lite tid. Det är lätt då att tänka: ”Massutskick är det mest effektiva sättet” istället för att se till vad som ger ett mer EFFEKTIVT RESULTAT.

  4. mars 24, 2010

    Ja, jag är som vanligt skeptisk till tävlingar. Också denna efter att ha snabbt tittat vad det går ut på.
    Metro gör ju knappast detta för att förutsättingslöst plocka fram okända artister, utan för att bygga varumärke och dra trafik till sina media.
    Och om juryn väljer oavsett betyg och röster från fans och vänner så är ju hela den sociala mediabiten ändå mest för galleriet.

    Måste titta lite närmare innan jag blir mer rabiat ;-)

  5. Kia Agerhem permalink
    mars 24, 2010

    Hej Patrik och alla andra,

    Nu kommer det mycket text☺

    När vi genomförde 2008 års förlaga (Metro Music Challenge) var en del av feedbacken från lyssnarna att man inte kunde tycka till tillräckligt om låtarna, man ville få fram sin åsikt och man ville kunna kommunicera med artisterna. Vi tog till oss av kritiken och byggde ett graderingsverktyg där man enkelt kan betygsätta andras låtar och kommentera om man vill. Det är ju inte bara artisterna själva som är inne på siten utan många letar efter ny, bra musik och gillar möjligheten att tycka till. Ca 26 000 personer har t.o.m nu betygsatt en låt så folk lyssnar verkligen på musiken. Grymt kul tycker vi!
    För att höja kvaliteten har vi valt att ha en jury som väljer ut 10 finalister, därefter kan lyssnarna rösta om de hittar ngt bra och vara med och bestämma vinnaren.

    Varför vi använder Facebook är dels för att folk ska slippa registrera sig på siten (ni vem: man skriver namn, tel.nr, mail, capcha som skickas iväg och så får man en egen inloggning tillbaka) – istället känner datorn av vem du är, att du är en riktig person. Ett annat skäl är för att minimera fusk, då man bara nämligen bara rösta på samma bidrag en enda gång (vid annan inloggning kan du skapa flera användarnamn). Majoriteten av Metros målgrupp har idag ett Facebook konto så vi tyckte att det var en smidig lösning helt enkelt. Nu sitter servrarna i USA vilket ibland kan strula till det på svensk mark och vilket vi kommer åtgärda till röstning/finalfasen. Vi försöker svara så snabbt det går och ordna de tekniska problemen vis supportmailen.

    Ja, reglerna kan kännas luddiga. ”Tillgängliga för konserter” är för att vi verkligen vill att vinnaren ska kunna spela på Way Out West, Ung 08, Love Stockholm 2010 och eventuellt andra konserter/festivalers om vi förhandlar om. Vi satsar mycket på denna tävling och det skulle vara tråkigt om den vinnande artisten inte vill för att den inte kan just den dagen. Naturligtvis kommer vi prata med alla finalister om detta så det kan ni känna er lugna med.
    Vad gäller artistkontrakt så är det en singeldeal till att börja med bara för att det ska kännas bra för artisten. Om samarbetet fungerar bra så tar artist & Universal Music en vidare diskussion. De artister som kommer till final har chans att få ett skivkontrakt även om de inte vinner. Ett artistkontrakt innebär att man tar in radiopluggare, PR person och en a&r som kommer jobba hårt för att lansera artisten efter tävlingen. Inget skivbolag mår bra av att hålla en artist på halster i dessa dagar, Universal Music hoppas göra sitt yttersta för att artister ska vilja arbeta med dem.

    Och priset: Vinnaren får möjligheten till live spelningar och artistkontrakt som jag nämnde ovan. Marknadsföringskampanj är luddigt skrivet för det beror på vilken artist eller band som vinner. Vi behöver vinkla och använda olika medier, om ett hårdrocksband vinner kontra en singer/songwriter då de kan ha lite olika publik. Övergripande så kommer vi producera material att använda i print, radio, på webben för att kommunicera och lansera artistens singel.

    Hoppas jag kunde ge några bra svar,
    Mvh
    Kia Agerhem, Metro

    • mars 24, 2010

      Kia, det nämns ju en siffra på 3,5 miljoner. Vad är det i er listning som möjligen skulle kunna vara värt i närheten av 3,5 miljoner? Svårt att se att t.ex. en A&R eller radiobokare skulle vara så dyra i drift. Distribuera ut musik till Spotify, Itunes mfl är i princip gratis idag. Eller är det så att ni värderar resultatet av insatserna till 3,5 miljoner? Skulle ju vara rätt vilseledande i så fall.

    • thebandmeeting permalink*
      mars 24, 2010

      Hej Kia,

      Först av allt vill jag tacka dig för att du tagit dig tid att svara på de frågor som jag och BandMeetings läsare har.

      Vad det gäller reglerna kring ”Tillgängliga för konserter” och artistkontrakten så ser i alla fall jag inga luddigheter eller problem. Möjligen kan det vara de 3,5 miljonerna om det är resultat av insatser eller reella kostnader som Pär också frågar om.

      Det jag främst haft lite problem med är just att betygsättningen på artistsidorna ser ut som ”röster” med tanke på fraseringen ”Genomsnittsbetyg av[antal] röster”. Det är då lätt att missförstås som att det just är röstning det gäller.

      Om juryn bara ser till potential i artist/band/låt oberoende av hur många och vilka betyg som låten fått eller om de är helt autonoma kan vi bara spekulera i. Det känns i sig irrelevant.

      Den frågan som vi artister måste ställa oss:
      Är det värt att lägga ner tid och kraft i nuläget på att ”ragga betygsättning”?
      Finns som jag ser det, när det just nu är upp till juryn, ingen anledning till att bearbeta sina fans för att betygsätta låten. De flesta som har lagt upp en låt hos er har de flesta av artistens/bandet fans redan hört och tyckt till om. Hade det däremot funnits tid att göra en ny låt till själva tävlingen hade det varit en helt annan grej.

      Nu blir det i så fall att man skall försöka rekrytera nya fans, men då är frågan om man verkligen skall dra dem till sin artistsida på Metro On Stage och inte till sina mer permanenta artistsidor som man redan etablerat.

  6. Kia Agerhem permalink
    mars 24, 2010

    De 3,5 miljonerna är till marknadsföring för lanseringen av själva plattan/artisten – dvs. köpt reklam i media (radiospotar, webbreklam , printreklam), och reklam kostar pengar. Kostnader för livespelningar, PR, a&r, radiobokare, reklamproduktion m.m. är inte inräknat i den summan. Vi hoppas verkligen inte att vi vilseleder någon, utan vi vill bara ge någon artist en bra start på en eventuell karriär.
    Mvh
    Kia

    • thebandmeeting permalink*
      mars 24, 2010

      Ok, innebär det här även en marknadskampanj som går ut även i konkurrerande medier till Metro eller är det en beräkning vad kostnaderna skulle bli för annonsering mm inom Metro och tillsammans med era samarbetspartners?

      • Kia Agerhem permalink
        mars 24, 2010

        Både Metro och ”konkurrerande” media. Avsändare för reklamen är artisten/gruppen i fråga, så inte Metro och samarbetspartners.

        • thebandmeeting permalink*
          mars 24, 2010

          Då är jag med i det avseendet.:)

          Tack för svaren, Kia!

  7. mars 25, 2010

    Hej!

    vilken bra disskusion! jag lade nyss upp mig http://www.metroonstage.com/artist/vidya

    hade dessa frågor men har nu fått de besvarade:) TACK!

    Vidya

    • thebandmeeting permalink*
      mars 29, 2010

      Tack Vidya!

      Skönt att höra att du får svar på dina frågor här på BandMeeting.:)

      Lycka till i Metro On Stage och hoppas juryn tycker du är fantastisk!

      mvh
      Patrik Strömberg, Musikpimp och arrangör av the BandMeeting

  8. april 28, 2010

    Nu är det snart dags för ett avgörande i den enligt mig redan upgjorda tävlingen.
    Det var väl inte helt ovänat att det skulle bli dessa 3 i Final om man checkar riktigt ordentligt.
    Det liknar mer och mer en http://www.myspace.com/gpscen_suger tävling.
    Att man ändrar reglerna i Finalen är just för att det tydligen inte var dom artsiterna som Metro själva ville ha i Final som låg bäst till. Så efter ändringen kan man inte se vilka som hade mest röster och skulle gå till Final.
    Tycker det är synd om alla osignade artister som kämpar förgäves med dessa tävlingar som jag tror kommer att självdö av sig självt när allt uppdagas.
    Metroonstage tävling var väl tillräckligt rörigt ändå.
    Återkommer med mer information efter att Vinnaren utses.
    Lycka Till alla artister utan att vara med i dessa Tävlingar då det finns andra vägar att gå.

    • thebandmeeting permalink*
      april 28, 2010

      Det blir ju ett problem när det inte är ”en röst” utan en röst som ett betyg på 1-5. Det genererar ju framförallt i en massa 1:or, av förklarliga skäl.

      Jag hade missat att de hade tagit bort rankningen efter ett tag för att ingen skulle se tydligt vilka tre finalister som kunde gå vidare.
      Det där med en ”sluten omröstning” kräver att de flesta litar på den som räknar rösterna…

      Att skifta om på det här sättet under tävlingens gång gör det ju inte varken enklare att förstå eller känsla av att man kan lita på dem som står bakom.

      Det drabbar definitivt deras varumärke, men tyvärr så är det lätt att engagera band/artister alltför mycket i sådana här tävlingar med intressanta priser som bara ett fåtal får.

  9. april 29, 2010

    Håller med dig om att det är lätt att engagera band när dom lockar med massa hjälp och priser. Tycker bara det är synd att så många går på det. Då det redan i förväg är uppgjort.
    Ingen kan lura i mig att Juryn sitter och lyssnar på 100 timmar musik från osignade artister.
    Metroonstage har under tiden gjort massor av ändringar mitt i tävlingen. Jag tycker att det är bedrövligt att dom kan/ får göra så här.
    Många vet inte ens om vad som sker utan lägger bara upp sin låt.
    När jag gjorde Myspacesidan om http://www.myspace.com/gpscen_suger förra året fick jag massvis med bra respons och många visste inte hur det gick till. Drygt 80 % av dom tävlande blev också vänner på sidan och det var väl bara ca 5 artsiter som från den tävlingen var med i Metro nu.
    Det handlar alltså att man måste väcka och hjälpa artisterna att se verkligheten och spelet.
    Det tar bara en massa tid att göra en sida och upplysa alla. Men kanske dags att göra en till sida om Metroonstage ??

    Givetvis så drabbar det deras varumärke och det blir svårt att lura alla en gång till om sanningen kommer fram.

    Som jag sa så var det inte svårt att tippa utgången om dom i vart fall 2 finalsiterna. Och det ska bli skoj att se vem som vinner.

    Härligt med din sida här som jag tycker är kanonbra !!

    Mvh / Mikael

    • thebandmeeting permalink*
      maj 1, 2010

      För det första måste jag ju tacka att du gillar min sida!:)

      Så det är du som står bakom http://www.myspace.com/gpscen_suger. Spännande att se att du också engagerar dig för band.

      angående juryarbetet:
      Om jag hade suttit i den här juryn hade heller inte jag lyssnat igenom allt. Om uppgiften är att ta fram 10 låtar man tyckjer det är bra så går det ganska snabbt att göra en grovsortering och ta bort det man inte gillar. Det skall ta ett par sekunder – lika lång tid som när du väljer en radiostation. Det behövs (oftast) bara ett par takter ifrån en låt för att veta om man INTE gillar den. Alla andra låtar som har något kräver förstås längre lyssning på…

  10. april 30, 2010

    Metro on Stage Finalen var tydligen så intressant så att det inte står vilka som vann igår ens.
    Har tittat på Metro webben , bloggar och deras Facebook sida. Men det står ingenting.
    Vet du vilka som vann ?
    man är ju ändå lite nyfiken.

  11. april 30, 2010

    Nu fick jag reda på att det var Den Svenska Björnstammen som vann finalen.
    Och det gör mig så JÄVLA förbannad att det får gå till så här.
    Det visste jag redan i förväg eller kunde räkna ut det.
    Nästan 2000 artister som medverkat kan känna sig blåsta och utnyttjade till en redan uppgjord tävling.
    Detta är fase mig värre än GP Scen tävlingen.
    När ska alla fatta att tävlingarna bara är en promotion för dom som har tävlingen och dess sponsorer.
    Bedrägeri skulle jag vilja kalla det !!!

    • thebandmeeting permalink*
      maj 1, 2010

      Ja, jag såg tidigare på Metros Facebook-sida att du tippat att ”Den Svenska Björnstammen” skulle vinna.

      Jag har jobbat både dag- och natt med mina brödjobb och bara hunnit jobba med förberedelserna för BandMeeting Live! den 24 majg (i Gbg), så jag har inte haft tid att följa upp Metro On Stage-tävlingen. Tyvärr…

      Generellt kan jag ju säga att du som artist bör tänka ett par gånger innan du engagerar dig för mycket i en tävling. Helst skall ju en medverkan ge något – oavsett om du vinner tävlingen eller ej.

  12. maj 1, 2010

    Först och främst vill jag säga att jag trodde detta var en Tävling för artister utan skivbolag..

    Maskinen var med och uppträdde på Berns på finaldagen och satt också i Juryn.
    2 st från Universal satt också i Juryn och var väl sponsorer.

    Maskinen har Pope Record som skivbolag som redan också Den Svenska Björnstammen har som skivbolag.

    Pope Record fick ett nytt distrubitionsavtal i April 2009 med Universal.

    Kanske ser ett litet samband här.

    Tänk om det gick till så i andra sammanhang. kanske i en rättssal eller i en fotbollsmatch.
    Vilket jävla liv det hade blivit. Finns något som kallas JÄV .
    Nu i Musikbranchen är det knappt någon som vågar säga något.

    Varför ? Rädda att inte bli nämnda i Media eller/ och inget skivbolagskontrakt. Som dom ”kanske” får om 100 År . Då det alltid är Media / Skivbolag som är med och arrangerar Tävlingar.

    Så det var väl inte konstigt att man visste att Den Svenska Björnastammen skulle vinna.
    Tycker bara det är för jävligt att det får gå till så här. Och tycker synd om alla artister som lägger ner sin skäl och engagerar sina Fans i en sån här Tävling.

    Jag visste det redan från början och har därför också följt denna tävling och ställt en del frågor till Metro Om Stage på vägen för att kolla .

    Och givetvis så var det därför dom tog bort så att man inte kunde se rösterna med dom 11 Finalisterna. Då Den Svenska Björnstammen inte fick tillräckligt med röster.

    Detta var den sjätte tävlingen jag följde och har ännu inte lyckats se någon som gått ut på Fair Play !!

    Att man utnyttjar artister så här i en redan uppgjord tävling tycker jag är för jäkligt.

    Förstår att du menar att man generellt som artist inte ska engagera sig i tävlingar.
    Om du menar mig så är jag inte artist och har inte varit med och tävlat och kan knappt sjunga.
    Men känner en hel del artister och älskar Musik som är mitt stora intresse.

    Jag har bara följt dessa tävlingar för att se hur det går till då många av mina vänner som är artister har påpekat för mig hur tävlingar går till och att det bara är skit.

    Nu har jag följt 6 st och kommit fram till att det är rätt att Tävlingar bara är uppgjorda i förväg och artister blir blåsta. Och har en hel del material om detta som kan vara intressant att använda sig av på något sätt.

    Önskar alla Artister och band ett Lycka till !! Och inse vad Musiktävlingar av denna sort är värda. Försök att hitta andra vägar att Lyckas och Ge inte upp.

    Mikael Larsson

    • thebandmeeting permalink*
      maj 1, 2010

      Jag menade generellt som artist.:)

      Metro On Stage hade en rätt bred defintion och det är lätt att läsa det som om att de riktar sig till osignade artister, men texten lyder:

      ”Metro On Stage vill lyfta fram nya svenska artister som spelar och skriver sitt eget material. Vi vill ge artister en plattform och chans att slå igenom och visa sin kreativitet inom sin musikgenre.”

      Det kan förstås innebära att vara artist på ett skivbolag men inte slagit ännu…

      Men du har förstås rätt i att det känns lite tveksamt för kopplingen mellan Pope Records och Universal. Samtidigt så känner alla varandra i den här branschen och troligen någon gång arbetat tillsammans, så jävsituationen är inte alldeles enkel.

      Däremot var inte tävlingen öppen för anställda/konsulter inom Metro eller deras familjemedlemmar.

      Vilka fler tävlingar än Metro On Stage och GP Scen har du följt?

      Patrik Strömberg

  13. maj 3, 2010

    Jag vet att det stod så i texten så det är i o f sig riktigt.
    Men jag tycker bara att med Pope Records och Universal i ryggen så hade dom klarat sig bra ändå skulle jag tro.

    Att det är Jäv är ju i alla fall klockrent tycker jag då det står för:
    Jäv är en situation där en beslutsfattare kan tänkas vara partisk.

    Och partisk med 3 st Jurymedlemmar från Universal som har avtal med Pope Records som redan Den Svenska Björnstammen har som skivbolag är det väl ingen tvekan om att
    Mer partiskt kan det inte bli.

    Att sedan Maskinen sitter i Juryn och har samma skivbolag Pope Records som Den Svenska Björnstammen kryddar ju bara på partiskheten.

    Det är ju just därför som inga Svenska domare får vara med och betygsätta i t.ex Konståkning , brottning, simhopp eller varför inte EU Melodifestival.

    Så det är inte konstigt alls att det ska vara självklart att man inte ska kunna vara jurymedlem om man i längden kan tjäna själv på det som nu Pope Rcords och Universal gör.

    3,5 miljoner är en nätt liten summa även för världsbolag som finns i 71 länder.
    Och i den summan innefattar också ett Artistkontrakt med just Universal.

    Att många känner många i denna Musikvärlden fråntar inte arrangörerna att utsätta en opartisk Jury tycker jag. Det finns väl gott om folk utanför Universal Music skulle jag tro.

    Att Mary Ndiaye också gick till final var väl bara ett sammanträffande då George Nakas som is signed to Universal Music Publishing som songwriter just har skrivit en låt till Mary Ndiaye .

    Att även Alexx som arbetar för Universal sedan 2008 har skrivit låt/låtar till /med Mary Ndiaye är väl också riktigt bra jobbat och inte konstigt alls.

    Mycket i den här världen är ju sammanträffande och det är inte ofta man hör om mutor-korruption – fusk i lilla hederliga Sverige nu för tiden.

    Jaja, vi får nöja oss med detta för nu.

    Ha det så gott alla artister och Musiker.

    Mvh / Mikael Larsson

    • thebandmeeting permalink*
      maj 4, 2010

      Jag tror också att Den Svenska Björnstammen skulle klara sig bra utan att ens delta i Metro On Stage.

      Jävigheten däremot är till och med värre än vad både du och jag trodde från början.
      Se till att få tag på senaste tidningen GAFFA och läs intervjun med Den Svenska Björnstammen på s.28-29) så ser du klart och tydligt att… Klas i Maskinen även har varit en del av… Den Svenska Björnstammen.

      Dessutom har Maskinen och Den Svenska Björnstammen sedan en tid tillbaka engagerat sig i ett projekt för att bygga en zeppelinare(??). Galet och kul projekt, men visar på vilket starkt band det är mellan just Maskinen och vinnaren – Den Svenska Björnstammen.

      Villkoret att inte tävlingen öppen för anställda/konsulter inom Metro eller deras familjemedlemmar ter sig lite löjligt när det går att ha hur starka kopplingar som helst till juryn i övrigt.

  14. maj 4, 2010

    Tack för det tipset Patrik. Kanon !!

    Då låg jag lite rätt till i alla fall. haha !!

    Jag ska försöka att få tag i en GAFFA snarast. Hoppas du har ett ex i annat fall.
    Man blir så jäkla förbannad när man ser hur dom gör.

    Jag fattar inte riktigt att dom kan med och hålla på så. Och jag förstår inte om det är så att övriga Jurymedlemmar som Danny och Lena vet om hur det ligger till.
    Och om det är värt deras artistkarriär att medverka till sån här skit.

    Är det så som du säger så faller ju även Villkoret; att inte tävlingen är öppen för anställda/konsulter inom Metro eller deras familjemedlemmar
    Då Maskinen i det här är anställd/medverkande som konsult som Jurymedlem.

    Man får väl på något sätt gå vidare med detta och visa alla medverkande hur det går till. Dom flesta vet inte ett skit om detta då dom bara lägger upp sin låt och ber sina Fans att rösta och tror bara gott om alla tävlingar.

    Det var ju just därför jag började följa dom 6 st Musiktävlingarna jag gjort eftersom ett antal av mina Musikervänner sa att alla Musiktävlingar eller dom flesta är uppgjorda innan till mig ,och jag inte trodde på det.

    Men nu vet jag mer om detta. Och det är tydligen sant som dom sa.

    Fattar inte varför det ska vara så Jävla svår att göra en Fair Play Musiktävling ?

    Och ett svar till dig om dina frågor häromdagen så är det jag som ligger bakom
    http://www.myspace.com/gpscen_suger 373 vänner där som också reagerar när jag visar.
    Dessutom en hel del stora artister som är med.
    GP Scen var också oklar i regler med en Jury som satt på 2 stolar med ändrade regler efter Avslutad röstning av Fans ,
    Där även kamrater till Juryn särbehandlades.

    Som svar på vilka andra Musiktävlingar jag följt är Love Generation – Tele 2 /MIS – Ubetoo bl. a.

    Detta som Metro och övriga inblandade har gjort kallar jag bedrägeri mot många artister . Det är fane mej kriminellt och det kan t.o.m innefatta andra åtalspunter faktiskt.

    Att dom kan med att göra så utan att skämmas är helt ofattbart.

    Kanske något för våra granskande Journalister att ta tag i. Dom har ju en bra start och grund att få.

    Dags att sätta ner foten kanske !!!

Trackbacks and Pingbacks

  1. Vinnare och Förlorare i musiktävlingar | The BandMeeting

Lämna en kommentar

OBS: Du kan använda basic XHTML i dina kommentarer. Din mejladress kommerl never bli publicerad om du inte väljer själv att skriva din i textfältet.

Följ den här kommentar feed via RSS